top of page

CESTUJEME PO SEVERNÍM CORFU

Kdekdo by řekl, že už musím na tomhle ostrově znát každou myší díru, ale pravda je, že jsem nikdy neměla přiležitost a vlastně ani čas objet ostrov od středu na jih. Ale docela obstojně to mám několikrát projetý od středu na sever. Zkusim si teď fiknout post průvodce, a pro ty kdo třeba přemejšlí o Corfu jako o dovolenkový destinaci dát nějakej ten typ k vidění a navštívení. Kromě těch strašně profláknutejch, kde se tlačí tuna turistů, vám ukážu i místa, který poznáte jen když tu chvíli žijete a proniknete mezi tu řeckou místničinu ( nejlíp když se chytnete nějakýho řeka jako klíště). Asi proto, že celej život se svýma 163 cm koukám na svět zdola, strašně, ale vážně strašně miluju koukat na přírodu z vejšky. Bude to teda většinou o výhlídkách, rozhledech, výhledech, prostě čím vejš, tím líp. Ale veřte mi, že i když na to moc nejste, tohle vás prostě chytí za srdce.

Vyrážíme malaky, připoutejte se! (to byl vtip, nemusíte se poutat, tady jste na Corfu).

1. KAVÁRNA AKROTIRI

Tuhle kavárnu miluju ze dvou důvodů. Stojí na dost vysokym kopci, takže je z ní naprosto bezkonkurenční výhled na moře. A pak dávaj ke kafi minicroasanty zdarma (nikdy se nevracim nikam , kde mi nedají ke kafi aspoň sušenku, jsem úchyl). Když mě přijeli navštívit moje frndy, byli jsme tam i na snídani. Přinesli ohromný poháry plný sněhově bílýho jogurtu s ovocem a karafku plnou medu na zalití. To byla mlaskačka. Doporučuju! A hlavně si vychutnejte to ticho! BEZ INTERNETU PROSÍM!

2. 7th HEAVEN Seven heaven je vážně božský. Přijde vám to jakože stojíte na skále, na úplnym konci světa a dál už je jen nekonečný moře mířící za sluncem. K tomuhle místu se mi píše hezkej příběh. Bylo to jednou, když k nám do hotelu přijeli dva mladý češi, a já se strašně naštvala, když mi na jejich poslední dovolenkovej den řekli, že z celýho Corfu viděli jen bazén u hotelu a nedalekou pláž. Hned po šichtě jsem je oba vzala na 4 kilometrovou procházku sem, do Seven heaven. Dali jsme si úžasnou véču při západu, typický kluci si dali pořádnýho hambáče, já jen na klasiku vínko. Udělali pár fotek, pokochali a na zpáteční cestě se mi s vděčností přiznali a děkovali, že tohle byl ten nejhezčí zážitek z jejich dovolený, a vůbec nejkrásnější místo na kterym zatim kdy byli a asi i jedli. A já si pak uvědomila, že nemusíte dělat bůhví jak velký věci a snažit se všechno dělat s tou největší parádou, ale že i taková maličkost, jako vzít je pěšky na tohle místo, může někomu udělat ten nejhezčí zážitek, kterej pak budou po návratu doma vyprávět. Tip: zhoupněte se na místních houpačkách, a užívejte si to bez internetu prosím!

3. Porto Timoni O tomhle místě bych se pravděpodobně v žádnym průvodci nedočetla (a že jednoho doma mám!). Ale pak jsem si uvědomila, že je to vlastně strašně dobře, protože díky tomu tam turisty potkáte poskrovnu. Lidi! Tenhle výhled mi doslova vyrazil dech (do tý doby jsem si myslela, že je to jen knižní metafora). Nebudu o tom básnit, prolustrujte fotky. I ta vesnička přes kterou musíte projít je vážně super, taková typicky řecká (no aby mě to nadšení nezabilo co?)

4. Peroulades + tip na koupačku

Peroulades je jen taková super skála na moři, co stojí za to vidět. Jakože na fotkách to třeba až tak super nevypadá, ale fakt je to bomba. Každopádně když budete pokračovat po tý polní cestě pořád dál a dál, až na konečnou, tak dojdete ke skalním útesům na kterých se můžete opalovat, skákat z nich do vody, mít klid od davu dovolenkářů a namatlat se od hlavy až k patě tim slavnym mořskym jílem, co si ho turisti vozí i domů. Je plnej minerálů a dalších božích věcí prej, tak jsme se namázli fest.

5. Cukrárna Dolce Moje další srdcovka. Tahle cukrárna má jednak střešní terasu s úžasnym výhledem na Palaeocastricu a druhak nejlepší zmrzlinu, která se vyrábí pěkně podomácku. Tuším, že Xavi povídal (náš kamarád, domácí a snad jedinej řek, co umí česky), že to vyrábějí přímo v budově cukrárny z místních zdrojů. Jakože corfu mlíko a tak, chápem se ne :D Jezdí tam i hromadně plný busový zájezdy němců, tak je tam nechtějte potkat, protože to pak tu frontu na zmrzku stojíte faaaaaaaakt dlouho.

6. Pantokrator

U nejvyšší hory Corfu to mám tak, že poprví to pro mě byl nejhezčí zážitek, podruhý se mi to dost líbilo, potřetí jsem se divila jak ten výhled může Stefanose nudit, počtvrtý jsem se tam už nudila, no a holky jsem tam už vůbec nevzala. Ale jednou to fakt stojí za to. Co ale za moc nestojí je ta místní restauraco-kavárna nebo co to je. Asi je nějakej Spiros línej to furt zásobovat, vzhledem k tý nadmořský vejšce.

7. Palaeocastrica Palaeocastrica je hlavně strašně debilní název, u kterýho vždycky zapomenu jak se píše. Pak je to ale nejvíc cool corfu místo na koupání a tak vůbec. Voda je tam teda studenější, někdy až ledová, protože všude kolem jsou skály který vodu udržujou chladnou. Ale je tam plno míst a stupínků na skákání, voda má mimozemšťanskou barvu, na skále je tam bar, ze kterýho hraje hudba. Fakt bomba. Po návštěvě Paleocastrici máte pocit, že jste si zaplatili nějakou luxury dovču s boháčema. Nebo aspoň já to tak mám :D

8. Spartilas, výhled ze Stefanosovo balkonu Tak tenhle výhled asi určitě neuvidíte, ale budu milosrdná a podělím se zdarma o nějakou fotodokumentaci, haha.

9. Barbati, Ipsos, Kalimati, St.Georges

Podle mě 4 nejhezčí severní pláže s nejčistčim mořem. Barbati jsou oblázky s naprosto božsky čistou vodou, výhledem do hor a s využitím vodních sportů. Ipsos je písek s dlouhou pobřežní promenádou plnou restaurací a obchůdků. Stefan ale tvrdí, že do místních vod hotely posílají všechen humus ze záchodů a vodních odpadů. Nevim co je na tom pravdy, ale ve vodě jsem nikdy nic nepotkala. Nutno podotknout, že v hlavní sezoně to tu ovládají mladý itálkové (dámy?) Kalimati – výhodou týhle pláže je pěkně po domácku stlučený molo ze kterýho se dá skákat a dělat různý ptákoviny. Super místo pro rodiny s dětma, protože voda je dobrých 50 metrů jen brouzdaliště. St. Georger je pěkně posazená zátoka mezi dva kopce s trochu studenější vodou než u předchozích tří, ale v hlavní sezoně je to spíš výhoda. Dovolim si prozradit mýho favorita - je to barbati, ale to asi spíš proto, že tam stefan dřív makal, takže máme kafe a ty vodní krávoviny zdarma.

10. Kanál Dˇamour Kanál byl tohle léto náš domov. Jo, bydleli jsme v kanálu, haha. Za tyhle apartmány umístěný kolem turisti platí dost hodně peněz a my si tam bydleli zadáčo, haha nadruhou. Ke kanálu se vypráví taková romantická legenda, a to, že žena co kanál lásky proplave skrz, přitáhne srdce muže kterýho miluje. No teda, my ho s holkama proplavali za to léto tak dvoutisíckrát a furt jsme single, tak nevim no. Je to krásný místo na procházky při západu sluníčka. Dá se tam suprově skákat do moře a je to takový celkově krásně zajímavý místo. ale zas abych to neidealizovala, několikrát se nám tam přes léto někdo topil, ono to není zrovna bezpečný v těch skalnatých zátokách když jsou vlny no (vždycky se topili češi, tak nevim jestli spíš neumíme plavat).

11. Tam jak je zákaz vstupu

No a nakonec budem loupežníci a překročíme zákaz vstupu. Na tohle místo jsme s holkama přišli úplně náhodou, když jsme šli kolem cestou k Peroulades. všimli jsme si cedulí a značek s upozorněním nebezpečí a takový, no tak jsme šli. A lidi, viděli jsme tohle ....

Jestli můžu říct něco strašně hlubokýho na závěr : jeďte na corfu :D

Jasas malaky


You Might Also Like:
bottom of page