top of page

PROBĚHNOUT SE BUDAPEŠTÍ

Pokusim se jen tak stručně shrnout, jak jsem se dostala do Budapešti. Už asi od 15 let běhám, ale jen tak, protože mě to baví, takže jsem se nikdy předtím nepřemýšlela o závodech. Ale tenhle rok, když jsem se zase na chvíli přestěhovala do Prahy jsem chtěla najít nějakou běžeckou skupinu, poznat nový lidi, zlepšit se a naučit se něco novýho. Na internetu ( tady ) jsem objevila skupinu Adidas runners, která pořádá každý úterý výběh a k tomu, abyste se stali jedním z nich stačí pouhá registrace, přihlásit se na událost a pak už jen přijít a běžet. Na jejich stránkách je u každé události vždycky napsáno, odkud bude výběh, v kolik, možnost převlečení a uložení věci, otestovaní nových běžeckých bot a po doběhu občerstvení. A víte co? Všechno je to zadarmo - vždycky když tam někoho lanařím, tak mi nikdo nemůže uvěřit, že se za to neplatí. Tak jsem se jedno úterý sebrala a šla. Dostala jsem svoje číslo, uložila věci a čekala co se bude dít. Hned si jedna z organizátorek všimla, že jsem nová, tak mi pověděla jak to všechno probíhá, zeptala se na jaký běžecký úrovni jsem a že se během chvíle dozvím, co jednotliví trenéři poběží za trasu a podle toho si můžu vybrat.

Ať už jste začátečníci a chybí vám odhodlání, nebo pokročilý, ale chcete se zlepšit jako já, pro každýho se tam najde ta správná skupinka.

No a já se časem dozvěděla, že pokud se zúčastníte více než pěti výběhů, tak vás můžou vybrat na závody a zaplatit Vám registraci. Jedná se o závody jak v Čechách, tak v zahraničí (Paříž, Milán, Berlín, Frankfurt, Budapešť a další). Adidas runners totiž není jen v Praze, ale po celým světě.

Ještě když jsem byla na Mallorce, ale už jsem měla koupenou letenku domů, napsala mi kamarádka, která semnou běhá v Adidasu, jestli s nima nechci běžet v Budapešti štafetu. Já nad takovýhlema nabídkama nepřemejšlím ani vteřinu, automaticky souhlasím!

Do Budapešti jsme jeli žluťáskem (Studen agency) asi sedm hodin. Závod se konal v neděli, ale my si samozřejmě ještě chtěli projít město, tak jsme přijeli už v sobotu ráno. Předem jsme si přes booking.com zařídili ubytování, který nás vyšlo asi na 300,- na noc, měli jsme krásnej a čistej pokoj v centru Budapešti. Paní domácí ještě byla tak moc hodná, že jsme si tam brzo ráno mohli hodit tašky, ikdyž jsme měli check-in až ve dvě odpoledne. Přes den jsme si prošli poctivě skoro celý centrum města. Není to zase až tak velký, takže se to dá docela v pohodě za jeden den stihnout. V Maďarsku se platí forintama, my jsme si ale žádný neměnili, buď jsme platili kartou a v restauracích berou i eura. Pokud se ale chcete orientovat v cenách, všechno vydělíte dvanácti a vlastně zjistíte, že ceny se pohybujou na stejný úrovni jako u nás v Čechách.

My jsme většinu času chodili pešky, ale občas jsme se i přemisťovali metrem nebo tramvají. V metru to mají chytře udělaný s kontrolama, na každý zastávce stojí u píchaček kontrolor, takže se moc nedá projít bez lístku. Samozřejmě se to dá ošmelit a i my jsme párkrát prošli bez lístku, když byl zrovna největší nával lidí a oni nestíhali kontrolovat - jinak jsme si lístky poctivě kupovali, fakticky.

Přijde mi, že Budapešť je kombinace mnoha velkých měst. Například řekou uprostřed města se podobá Praze, Rybářská bašta je mini dvojče Sacre coeuru v Paříži, Náměstí Hrdinů mi připomíná Náměstí svatého Petra ve Vatikáně a Řetězový most je zmenšenina Tower Bridge v Londýně. Takže pokud chcete navštívit všechny tyhle města, vyjdete se do Budapešti a ušetříte čas a peníze haha.

Adidas se o nás celou dobu krásně staral - zařídil občerstvení, zábavu a skvělou společnost, takže jsme byli všichni jak jinak než nadmíru spokojený :-)

Jo a co se týče počasí, nemohlo bejt lepší!!

Tak jo přáátelé, nebuďte líní, zvedněte zadky a jděte běhat. Kdo ví, kam až se proběháte. Cestování a běhu Zdar!


You Might Also Like:
bottom of page