top of page

LONDÝNSKÝ POVYRAŽENÍČKO


Konečně to přišlo! Vystrčila jsem asi po pěti měsících zase paty z Česka a to přímo do Londýna. Už jsme to s Marťou (která taky píše blog - klik sem) plánovaly od února a opravdu se vyplatilo počkat, protože to přišlo v tu správnou chvíli (jako ostatně všechno, že jo). Tak jsem si sbalila spoďáry, fusekle, nějaký to tričko, kalhoty a celá šťastná jsem odfrnkla do města neomezených možností.

Z letiště jsem nasedla na bus (lístky jsem si koupila předem na easybus.com za 9 liber, je to levnější) a jela na Kings cross, kde už na mě čekala Marťa. Pomačkaly jsme se štěstím, že se zase po půl roce vidíme a vyrazily do víru velkoměsta. Když nepočítám ubytovaní, za který jsem díky Martě nemusela nic platit, protože tam dělá aupair, tak nejdražší máte dopravu. Musíte si koupit oyster kartu asi za 7 liber (který vám při vrácení karty zase dají zpátky) a pak už jen nabíjíte a vesele jezdíte.

První co vás úplně vyvede z míry je ta jejich obrácená doprava. Oni teda mají chytře všude na přechodech napsaný "look left" a "look right",ale vy stejně furt čumíte na jinou stranu, než by jste měli.

Nejdřív jsme teda zamířily do Primarku, nejsme bláznivý shopaholičky, jen jsme se tam zastavily pro plavky, kraťasy a žabky, který nutně potřebujeme na náš další plánovanej výlet. Pak mě Marťa asi tak pětkrát (joo dělaly jsme bloudící kolečka, prej za to mohl její mobil, tak určitěěěě :D) provedla po Oxfort street, China Town, Soho čtvrti a už ani kde všude. Během toho jsme si zašli na oběd do Planet Organic - obchod se zdravým jídlem, dvouma slovama - KURŇA MŇAM! No a pozor, na sváču jsme zašli do Joe & The Juice & Much more. Vkročily jsme dovnitř a co jsme zaregistrovaly jako první bylo asi tak 10 krásnejch kluků za barem. Ten u kasy na nás hodil tak pěknej úsměv, že jsme se málem roztekly a nebyly se schopný soustředit na to, co si vybereme :D Nakonec jsme si daly fresh a když jsme se trošku vzpamatovaly, prohlídly jsme i prostor a vnímaly chuť - nic nemělo chybu! Den jsme zakončily čupr véčou a asi tak cca po 20 prochozených km jsme spaly jako zabitý.

Druhej den přijel brašule, takže už jsme parta byla o něco větší a o něco víc bláznivější. Jeli jsme si očíhnout Big Ben (že je krásnej, o tom žádná) a na oběd jsme šli do Westminsterskýho opatství (mít kamarády všude po světě se prostě vyplatí, díky Marťe a jejímu kamarádovi, kterej tam pracuje, jsme měli VIP místečko přímo na balkóně). Po perfektním jídle a červeným víně jsme zamířily do národní galerie. Jelikož začalo klasicky pršet, tak se nám to i celkem hodilo. Asi dvě hodiny nás brácha (milovník umění) vláčel po galerii (vstup se neplatí). Musim teda uznat, že to byl obrovskej zážitek, je až neuvěřitelný, co dokážou lidi vytvořit. Jako odměnu po celodenním ťapkání jsme si dali pořádnej burger (jestli do Londýna pojedete, rozhodně na něj zajděte, v Gourmet Burger Kitchen je dělají fakt vynikají a po hranolkách ze sladkých brambor a domácích dresingů se budete olizovat ještě dva dny potom).

Den třetí byl věnovanej festivalu Free from - samozřejmě žrádlo a jen žrádlo, ale bez lepku, bez láktózy, atd. Vstupný stálo 10 liber, dostaly jsme bezlepkový pivo, kokosový mlíko a šli jsme ochutnávat až dokud jsme ty naše pupky nevláčeli po zemi. Jo, a nesmim nezapomenout, bylo to V Y N I K A J Í C Í !!! Aby jsme to vychodili, vydali jsme se na Tower Bridge, očíhnout Londýnskou okurku (to je ta zaoblená budova, která podle mě vypadá spíš jak pánský přirození - úplně nahoře je kavárna, chtěli jsme do ní jít, ale musíte mít rezervaci, stačí den předem), The Shard (nejvyšší britská budova a čtvrtá nejvyšší v Evropě - to jsem si teď přečetla na netu, taky jsem to netušila :D) a nakonec jsme stihli i katedrálu svatého Pavla a muzeum Tate Modern (naštěstí už zavírali, jinak by nás tam zase brácha nutil pozorovat a polemizovat o umění dvě hodiny :D - ne vtip, bylo to fakt zajímavý). Den jsme zakončili kocháním se na London Eye a píívem v ruce.

Návštěvou Hyde Parku jsme začali den čtvrtý. Park je obrovskej, nádherně upravenej, čistej, veverky jsou tak nebojácný, že by si s vámi možná daly i placáka a labutě jsou skoro velký jak vy. V kavárničce u jezírka jsme si vychutnali ten klid a krásu s čajíkem a sváčou. Byla by ostuda nevidět Buckinghamskej palác, tak jsme ho šli taky očíhnout. Když jsme dorazili k jeho branám, lidi tam stepovali a na něco čekali, tak jsme se klasicky vtírli a zvědavě koukali co se bude dít. Dělo se to, že přijeli dvě černý auta a prej byl v jednom princ Harry. No neviděli jsme ho :D Otočili jsme střevícem a praskali do Camden Town. Jóó to je jako kdyby jste vkročili do jiný dimenze. Jeden podivnější obchod než druhej, rozmanitá kuchyně a lidi jak z jinejch planet. Zážitek grandiózní.

Poslední den jsme Martě pomohli s úklidem domu, zašli si na luxusní oběd do Whole Foods (je to spíš obchod se zdravým jídlem, ale někde i vaří - rozhodně se tam musíte stavit, my by jsme tam s Marťou nejradši bydlely :D) a zamířili na Kings Cross, kde jsme nasedli na vlak směr Paříž. (Jízdenky jsme koupili na eurostar.com, asi za 1500 Kč, cesta trvala něco málo přes dvě hoďky a je to určitě lepší než letět letadlem, ušetří to hodně času). A abych vám pro menší přehled řekla jaký byly moje výdaje - takže letenku jsem koupila asi dva měsíce předem za 538 Kč a na útratu jsem si vyměnila 5000 Kč (160 liber). Určitě by vám stačilo i míň, já v tom měla nákup z primarku a pak jsem platila vstupy a jídlo za brášku, jako revanš za můj pobyt u něj v Paříži.

Pápá Londýne, fakt jsem se zamilovala do tvejch cihlovejch domků, patrovejch autobusů a starejch černejch taxiků! Jseš vážně krásný město a náramně jsem si to užila, ale to hlavně proto, že lidičky, který tam semnou byli, jsou ty nej! <3 Díky fíky a zase někdy na viděnou :-)


You Might Also Like:
bottom of page